טרגדיה בירושלים • משפחה נפגעה מחומר רעיל

שלמה בן יוסף | צילום: חדשות 24 3 Comment on טרגדיה בירושלים • משפחה נפגעה מחומר רעיל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מספר בני משפחה נחשפו  לחומר רעיל בדירה ברחוב שח"ל בירושלים, צוותי עזרה ראשונה ביצעו פעולות החייאה על בני המשפחה ולאחר מאמצים מרובים נקבע מותם של שתי ילדות. שני ילדים אחרים נמצאים בסכנת חיים.

דביר עדני חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "לאחר שתורן מוקד 'איחוד הצלה' הדריך את האם לביצוע החייאה טלפונית, הגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים וביצענו פעולות החייאה על תינוקת כבת שנתיים, והענקנו טיפול רפואי לשלושה ילדים מבני המשפחה שנפגעו אף הם משאיפת החומר הרעיל, בני המשפחה נחשפו לחומר רעיל ככה"נ לאחר הדברה שבוצעה בדירה".

אהרן גץ מיחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' שהגיע ראשון למקום מספר: "כשהגעתי לבית מצאתי תינוקת שוכבת על הרצפה כששני ההורים מבצעים בה החייאה לאחר הדרכה טלפונית שקיבלו ממוקד 1221 של 'איחוד הצלה', סביבם שכבו על הספות שאר הילדים, הם היו אפאטיים – מעורפלי הכרה, התחלתי בהחייאה מלאה בעיסויים והנשמה, כוננים נוספים שהצטרפו אלי המשיכו בהחייאה ואני נגשתי לבדוק את שאר בני המשפחה.

גם שני חובשים של 'איחוד הצלה' שהגיעו  לדירה נחשפו לחומר רעיל, התפנו לבדיקות וטיפול רפואי בבית החולים שערי צדק לאחר שלא חשו בטוב. מצבם של המתנדבים מוגדר קל – והם כעת בחדר המיון לבדיקות.

"אני בהלם ותדהמה. מדובר באחד האירועים הקשים בחיי" במילים אלה מסכם יוסי מרציאנו כונן 'צוות הצלה' את האירוע הקשה בו השתתף הבוקר בירושלים.

"קיבלתי דיווח על ילד מחוסר הכרה ברחוב שח"ל בעיר. יצאתי מיידית למקום ברכבי מרחוב סמוך. כשנכנסתי לדירה ומצאתי פעוט כשהוא ללא דופק ונשימה – התחלתי מיידית לבצע בו פעולות החייאה הכולל הנשמות ועיסויים".

"במהלך מאמצי ההחייאה הייתה אם הפעוט בוכיה ומודאגת מאוד ואז אמרה: יש לי עוד שני ילדים בחדר השני גם הם לא נראים לי טוב".

לאחר בירור קצר הועלה חשד שמדובר בהרעלה – ובהחלטה מהירה של פארמדיק מד"א ישראל כהן הוחלט לפנות את כולם לבית החולים במהירות האפשרית ולא לשהות יותר בדירה.

"אני מתקשה לעכל את הבשורה הקשה על פטירתם בטרם עת של ילדים קטנים. קשה לי מאוד להמשיך את שגרת היום. כבר השתתפתי לצערי בהחייאת תינוקות במהלך שנות התנדבותי – אך ללא ספק מדובר באירוע מצער מאוד שמלווה אותי. בעזרת חברי הטובים ב'צוות הצלה' אני מקבל את התמיכה לעבור לשגרה. תנחומי למשפחה בצירוף איחולי החלמה מהירה".

כיבוי אש ח.24 כיבוי אש ח.24 כיבוי אש הצלה  ח.24 כיבוי אש ח.24 כיבוי אש  הצלה ח.24

בעקבות האירוע הטרגי שהתרחש בירושלים פועלות כל המערכות, קרי המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה, אגף חומרים מסוכנים ואגפי המשרד השונים והכל בתאום עם משטרת ישראל והכבאות וזאת על מנת לסייע בחקירת האירוע ולהגיע לחקר האמת כדי לבחון את כל ההתרחשויות סביב האירוע.

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    נא להעתיר בתפילה עבור שני הילדים: יצחק אייזיק בן מיכל ושלמה מיכאל בן מיכל לרפו"ש בתושח"י

  2. 2

    מה שמם המלא של הילדים וההורים – לרפואה ?